Hongkong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Margreet & Jan Roggen - WaarBenJij.nu Hongkong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Margreet & Jan Roggen - WaarBenJij.nu

Hongkong

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Margreet & Jan

13 November 2014 | Hong Kong, Hongkong

Even een berichtje van ons verblijf in Hongkong. Rosalie en Justin hebben ons naar Schiphol gebracht want Justin wilde dolgraag het vliegtuig op de promenade van Schiphol bekijken. Hij mocht zelfs in de stoel van de piloot zitten dus dat verzachtte het grote verdriet dat hij zijn opa en nonna zo lang niet zou zien. Om 12.45 uur vertrokken we en we waren precies om middernacht in Hongkong. Het was toen in Hongkong 7.00 uur 's morgens. We hebben onze grote koffers op het vliegveld in bewaring gegeven om niet met die dingen te hoeven zeulen. Na 4 overstappen in trein/metro waren we dan eindelijk kom 9.30 uur in het hotel. De kamer moest nog schoongemaakt dus we mochten ons nog niet te ruste leggen. Dan maar de stad in. Toen kwamen we erachter dat we Jan’s fototas met camera en objectieven enz. op het vliegveld hadden laten staan, shit. Gelukkig heb ik mijn kleine toestelletje nog en twee hebben onze mobieltjes. Als de kwaliteit van de foto’s dus tegenvalt, dan weet je waar het aan ligt. De winkels in Hongkong zijn pas om 11.00 uur open, dus hebben we de activiteiten aanschouwt van de Occupy Movement, die met wel 100 tentjes in de zeer chique straat evenwijdig aan ons hotel vertegenwoordigd was. Ze sliepen en hingen rond, verder niets te zien, behalve dat die hele straat dus voor auto’s was afgesloten en dat duurde al 50 dagen. Er stond een hele politiemacht aan beide kanten van de straat voor het geval er iets gebeurde. Even wat gegeten en toe eindelijk naar onze kamer in het Dragon-hotel. Nou, die naam was geweldig gekozen : het was een draak van een hotel, een heel klein kamertje met een goed bed, een piepkleine badkamer, bestaande uit een wc-tje, een wasbakje en tot mijn grote ontzetting een goedkope plastic handdouche boven de wc. ECHT wel erg. Even een middagdutje gedaan en toen uit eten en naar de Ladies’Market. Daar moet de kitch zijn uitgevonden, je weet niet wat je ziet, alles glittert en blikkert. Het doet je zeer aan de ogen. De markt is tot 23.30 uur open. De volgende dag met de sampan, een oude groeneboot, naar Hongkong Island. Prachtige skyline met prachtige wolkenkrabbers. Daarna op de 800 meter hoge roltrap gestapt., die 14 in – en uitgangen heeft naar gezellige straatjes en parken, bovenaan zit de antiekstraat. Toen met de metro weer terug naar de wijk Kowloon en vervolgens naar onze wijk Mongkok. Prachtig systeem die metro, elke 2 minuten komt er weer eentje aan. Je hoeft je niet vast te houden, want de mensen die om je heen staan houden je gewoon overeind, ha, ha. Woensdag met een stokoud trammetje naar The Peak, de hoogste berg van Hongkong, namelijk 554 meter… Je wordt omhooggetrokken langs tropische planten en hypermoderne wolkenkrabbers. Bovenaan wacht je een spectaculair uitzicht over de stad en de haven. ’s Avond nog even een tocht gemaakt met de sampan door de haven; Alle wolkenkrabbers verlicht, een fantastisch gezicht. Groetjes J&M

• 15 November 2014 - 07:45

Rosalie:

Een bijzondere ervaring dus, Hong Kong.
    En nu verder in Australië, veel plezier daar!

• 15 November 2014 - 09:53

Marga Venema:

Wat zal dat genieten zijn voor jullie!!! Het lijkt me ook wel een beetje een cultuurshock?? Geniet er van samen. Wij reizen op deze manier een beetje met jullie mee. :):) Lieve groet van Marga

• 15 November 2014 - 10:09

Jan En Marga:

Ciao Jan en Margreet,
    Nou, dit klinkt allemaal al heel spannend! Het is natuurlijk een compleet andere wereld.
    Letterlijk en figuurlijk.
    Leuk dat we mee mogen en kunnen lezen over jullie belevenissen. Zijn we er ook een beetje bij.
    Veel plezier verder. Liefs van Jan en Marga.

• 15 November 2014 - 10:32

Hans & Ria:

Hoi Jan en Margreet, of Margreet en Jan.
    Want het reisverslag zal wel uit typevaardigheid van Margreet rollen.
    Mooi en uitgebreid verslag dat bij ons direct een déjà vu gevoel opriep. We konden het dan ook niet laten onze oude foto's weer eens te gaan bekijken.

Onderhand zullen jullie wel in Australië zijn en dat is echt wel iets groter dan Hong Kong!
    Ga er de komende weken van genieten, rij om de kangoeroe's heen en laat Jan niet het gevecht aan gaan met de zeekrokodillen.

Veel plezier en we kijken uit naar jullie verdere reisverslag.

Hans en Ria

• 15 November 2014 - 10:42

Harry Ina:

Hoi wereld reizigers

Alles onder controle daar. ?We hebben geprobeert de foto,s te bekijken maar die vlogen als een gek door ons beeld (waarschijnlijk ondeugelijk apparatuu ha ha) wat een belevenis zover van huis maar toch ook weer dichtbij
    Jullie zijn nu al wel in down under aangekomen we blijven de verhalen volgen wensen jullie heel veel plezier en een onvergetelijke tijd.

• 15 November 2014 - 15:33

Ria Houtman:

hoi jan en margreet.
    wij zijn als Nederlanders echt wel luxe gewend,dus dat was wel wennen met je mini badkamertje,je kunt niet alles hebben.
    Lijkt me heel gezellig al die tentjes,was dat een jaarlijks terugkerend iets of een bizondere gelegenheid of feest?
    ben benieuwd naar australie,heel veel plezier beiden:liefs:ria

• 17 November 2014 - 10:52

Lilian: