Wat er mis kon gaan (deel 1) - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Margreet & Jan Roggen - WaarBenJij.nu Wat er mis kon gaan (deel 1) - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Margreet & Jan Roggen - WaarBenJij.nu

Wat er mis kon gaan (deel 1)

Door: J 13-11-2014

Blijf op de hoogte en volg Margreet & Jan

13 November 2014 | Hong Kong, Hongkong

Op onze laatste avond in Hongkong nog even lekker gegeten met een biertje, voor eventuele toekomstige reizigers: in veel restaurants schenken ze geen alcohol. Maar........ je mag het wel drinken dus even kopen om de hoek bij 7-eleven. Nog nooit zo goedkoop wijn in een restaurant gehad. Daarna nog even langs de nachtmarkt om wat souverniertjes voor al onze kleinkinderen te kopen en dan naar bed om ons voor te bereiden op de volgende etappe. Op de markt nog even stil gestaan bij een kraam waar ze iets raar verkochten (zie foto). Breng ons even op de hoogte als je weet wat het is.
's Morgens om 8 uur vertrokken we met metro en trein en waren ruim op tijd op vliegveld. Openbaar vervoer is geweldig in Hongkong.
Op het vliegveld in Hongkong kregen we te horen dat je geen tax-free drank mocht invoeren, shit hebben wij dat weer als verslaafden, maar in Australie mochten we wel tekeer gaan in de tax-freeshop ( 4,4 ltr). We hoeven dus niet naar de ontwenningskliniek. Goede vlucht gehad en ook bij de douane geen probleem, binnen 10 minuten stonden we op straat. Rest van het verhaal morgen. Groetjes J&M

• 15 November 2014 - 12:36

Joop En Ali:

Ha, 7-eleven. Daar waren wij in Aziatische landen zeer wel bekend mee. Zolang ze daar nog geen Lidl hebben een prima alternatief. Veel reisplezier verder. Hoe is het weer daar.
    Gisteravond op tv Erika op reis gezien. Zij was in Cuba. We krijgen er steeds meer zin in.
    JA

• 15 November 2014 - 13:44

Afke:

Klinkt goed zover, ben benieuwd naar jullie vervolg in Australië. Vanuit welke plaats starten jullie?

• 15 November 2014 - 14:01

Riek Berghuis:

Geniet er maar heerlijk van
    Liefs mamma

• 15 November 2014 - 14:19

Ria En Hans:

Tja, op de foto konden wij niets vreemds ontdekken. We zagen alleen sexy lingerie, maar kunnen ons niet voorstellen dat jullie nu al zo oud zijn dat je dit niet meer herkent.

In Down Under zullen jullie voor de alcoholische drankjes ook niet in een supermarkt terecht kunnen, zelfs niet voor het geliefde wijntje.
    Maar niet gewanhoopt. In de Liquor store is zat te krijgen, zolang jullie maar kunnen bewijzen dat jullie geen Aboriginals zijn. Dat zal waarschijnlijk wel lukken.

Proost,

Ria en Hans

• 16 November 2014 - 13:23

Carla En Dick:

Het is erg leuk om jullie reisverslagen te lezen. Een hele goede reis en we kijken uit naar jullie berichten.
    Groetjes,
    Dick en Carla

• 17 November 2014 - 10:54

Lilian:

in australie kan je gewoon zakken Goon kopen.. Tap aan en eronder hangen!

• 18 November 2014 - 11:09

Alie Wiersma:

Ben erg blij dat jullie zo genieten!!! Jan was zeker blij met je lingerie-setje.....ha.......ha........

Ben zo benieuwd naar jullie volgende reisverslag!!!

Hele dikke knuffel van mij en geniet er lekker van!!!

Groetjes,
    Alie