Wat er mis kon gaan Brisbane 2 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Margreet & Jan Roggen - WaarBenJij.nu Wat er mis kon gaan Brisbane 2 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Margreet & Jan Roggen - WaarBenJij.nu

Wat er mis kon gaan Brisbane 2

Door: J 14-11-2014

Blijf op de hoogte en volg Margreet & Jan

14 November 2014 | Australië, Brisbane

Brisbane 23.30 uur.

Allereerst probeerden we om geld te pinnen maar 3 passen weigerden, Mastercard deed het gelukkig wel en met de nodige pega hebben we een taxi geclaimd.
Vanaf de airport met de taxi naar Alphacar-rent. Zij waren de enige waar we 's nachts een auto konden huren, dit omdat een taxi naar ons verblijf $ 200,00 kostte en we ’s morgens weer een taxi moesten nemen voor een huurauto. Na wat dwalingen van de chauffeur eindelijk op de juiste plaats afgezet. De afspraak was via internet gemaakt en de auto een Nissan Micra zou klaar staan met een codebox met daarin de autosleutels. Dus stonden wij met koffers en al om 01.00 uur op een verlaten industrie terrein bij een Nissan zonder codebox en sleutels. Alle telefoonnummers geprobeerd maar geen contact, wat nu. We hebben uiteindelijk de Nissan maar opengebroken en zijn er in gaan slapen als twee oude zwervers. Gelukkig ging het bedrijf om 4.00 uur al open en verontschuldigden ze zich op Australische manier. Na een verkeerd adres te hebben in gegeven op de TT, Barrett met 2-tees ipv 1-t (85 km verschil), waren we om 7 uur in ons huis waar een stevige Ausie-dame ons opwachtte en ons gelijk het zwembad liet zien, onfris als we waren verkozen we toch maar voor een bed. Na een stevig tukkie en een wasbeurt hebben we om 14.00 uur de auto omgeruild voor een Nissan Almera. Tegenslag zoveel (4), heel Brisbane lag plat, veel wegen afgesloten, winkels dicht want O-bama en zijn vrienden waren in town '(G20). Verder is hier alles fout, ze rijden aan de verkeerde kant, versnelling, stuur en richtingaanwijzers zitten verkeerd en ga zo maar door. Uiteindelijk nog wat voedsel en drinken kunnen scoren en morgen gaan we op stap richting bergen want de temperatuur is hier 32 gr. en de stranden zijn overvol.
Groetjes J&M

• 17 November 2014 - 21:03

Tjalling Ypma:

Hoi hoi,

Fijn om te lezen dat de vakantie naar zien is en alles goed gaat ;). Jullie hebben iig een groot voordeel. Vanaf nu kan het alleen maar beter worden......
    Geniet ervan en ik wacht op het volgende verslag.

Groet Tjalling

• 17 November 2014 - 21:27

Joop:

Hoi J&M,
    Nederlandse bankpasjes werken sinds enkele jaren standaard alleen in Europa (om fraude tegen te gaan). Wil je werelddekking dan moet je de status tijdelijk laten aanpassen. Kan je via internet bij de bank instellen. Ik ga er van uit dat dit jullie laatste tegenslag is geweest in Australië, vanaf nu gaat het alleen maar beter. Nog heel veel plezier.

• 18 November 2014 - 11:02

Harrij/Ina:

Mooi als je zelfstandig allerlei dingen kunt oplossen in zo'n ver vreemd land.
    We kijken uit naar de volgende avonturen.
    Geniet er vooral van en kijk uit voor allerlei rare enge beesten

Tags: brisbane