The Entrance - Reisverslag uit Smiths Lake, Australië van Margreet & Jan Roggen - WaarBenJij.nu The Entrance - Reisverslag uit Smiths Lake, Australië van Margreet & Jan Roggen - WaarBenJij.nu

The Entrance

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Margreet & Jan

28 November 2014 | Australië, Smiths Lake

De vorige verslagen zijn niet naar iedereen verzonden, maar voor de liefhebber, ze staan onder reisverslagen.
Nog een dag naar een prachtige baai geweest, maar helaas waaide het weer veel te hard. Het zijn allemaal surfstranden. Erg veel hoge golven met daar bovenop prachtige jonge gestroomlijnde jongens op hun surfboards. Aan het einde van de dag heeft het wel een uur gebliksemd wat een prachtig gezicht was om dat boven het meer te zien, net vuurwerk. ’s Avonds kregen we op het terras nog bezoek van een opossum, een heel leuk dier, lijkt een beetje op een kleine kangaroo. Hij at 2 plakken brood en vervolgens zetten hij z’n tanden in Jan’s dikke teen. Het bloed spoot eruit. Achteraf toch niet zo’n schattig beestje.
Op 24 november vertrokken naar The Entrance. We zaten in het oude gerenoveerde hotel The Lakes, een hotel uit 1941. Nou, het leek wel zo’n hotel uit Las Vegas; fruitmachines met geobsedeerde oude mannen en vrouwen erachter, grote t.v.’s met daarop de winnende loten die je daar kon kopen, enz. Eerst maar eens onze nieuwe verblijfsplaats verkend. Er werden pelikanen gevoerd door een stel vrijwilligers. Honderden van die beesten kwamen er op af; het was een prachtig gezicht. Vervolgens gaan eten in ons hotel in de enorme eetzaal ; Dat ging ook heel vreemd: je bestelde je eten en je kreeg dan een zwart schijfje mee. Op een gegeven moment gaan er allemaal lichtjes aan en begint de schijf te trillen. Dit alles betekent dus: het eten is klaar en je kunt het komen halen. Erg vreemde manier van doen, maar de entrecotes waren heerlijk…..
De volgende dag naar Wollombi, een historisch dorp in The Hunter Valley, 2 uur rijden maar dan heb je ook wat in de middle of no where.

• 28 November 2014 - 05:57

Rosalie:

Lijkt me geen straf om naar die surfboarders te kijken. Ik las net over een storm met flink wat schade in Brisbane, maar goed dat jullie daar weer weg zijn.
    Dat zwarte piepende schijfje bestaat in Nederland ook hoor, jullie zijn gewoon geen grote vreetschuren/pretparken gewend :)
    Veel plezier nog!

• 28 November 2014 - 14:26

Meta:

Zo te zien vermaken jullie je prima. En het eten ziet er ook goed uit (in ieder geval de hoeveelheid) op Jan zn bord.
    Volgens mij krijg ik niet alle reisverslagen binnen. Deze wordt gemeld als nummer 7 en dit is de derde die ik krijg. Ook nu voor het eerst foto's erbij ontvangen.
    Geniet lekker in "down under"

• 28 November 2014 - 14:36

Alie:

Stuur die mooie jongens hier maar naar toe......ha.......ha.........ha........

Ik hoop dat het met Jan zijn teen goed gaat. Beestje had dus ook wel zin in een stukje vlees............

Bedankt voor de mooie foto's. Ziet er allemaal erg goed uit!!
    Heel veel plezier, geniet er nog maar lekker van!!!!!!

Dikke knuffel,
    Aal

• 28 November 2014 - 15:09

Dennis:

Genieten jullie wel volop? Jan nog gehandicapt? Met oma Roggen ging het prima. zwarte schijfje is vooral erg speciaal. Heb de apekooi direct ingelicht hier. Die gebruiken nu ook de zwarte schijfjes. Xxxx Dennis en Laila