Entrance-Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Margreet & Jan Roggen - WaarBenJij.nu Entrance-Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Margreet & Jan Roggen - WaarBenJij.nu

Entrance-Sydney

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Margreet & Jan

28 November 2014 | Australië, Sydney

Na het bezoek aan het enerverende historisch dorp Wollombi (6 huizen) via The Great North Road door het mooie natuurpark Dharung. The Great North Road is 240 km lang en is aangelegd tussen 1826 en 1836 om Sydney met Newcastle te verbinden. Grote stukken van de originele weg zijn nog helemaal intact en dat was te voelen. We vlogen alle kanten op met de auto en de stenen vlogen ons om de oren. Er waren ook prachtige punten waar je naartoe kon wandelen om het uitzicht te bewonderen. Als je dan boven kwam, liep het dood en het mooiste was dat er helemaal niets te zien was. Of het moest het uitzicht al op een paar oude bomen zijn….? De weinige mensen die in dit gebied wonen zijn door verveling erg creatief geworden. Zie de prachtige foto’s van hun brievenbussen. Verder nog met de Wiseman ferry een tochtje gemaakt. De enorme biefstukken in ons hotel, dit keer rijkelijk omringd door heerlijke garnalen, smaakten weer goed. Net via een reactie van Rosalie gehoord dat wij ook van die rare trildingen met lampjes in Nederland hebben. Komt volgens haar alleen voor in vreetschuren, dus konden wij met onze beschaafde smaak uiteraard niet weten dat zoiets bestond…
Op 26 november op naar Sydney. Omdat het maar een paar uur rijden was hebben we besloten er een dagje Blue Mountains van te maken. Uiteraard eerst naar The Three Sisters. Het verhaal gaat dat deze 3 zusjes verliefd waren op 3 jongemannen van een andere stam. Ze mochten niet met elkaar omgaan. Omdat de jongens doosbenauwd waren dat de zusjes terwijl zij oorlog voerden met andere mannen zouden gaan, veranderde een van de jongens de 3 zusjes in steen. Na de strijd zou hij dan een spreuk uitspreken en zouden ze weer van vlees en bloed worden. Helaas……degene die de tekst van die spreuk kende, werd gedood. Vandaar dat de 3 zusjes daar nog steeds staan. En ze zijn er bepaald niet knapper op geworden na al die jaren… Daarna hebben we een hele lange wandeling dwars door de Blue Mountains gemaakt. Prachtige rotsen en vooral ook prachtige bloemen en planten. Om 18.00 uur wat gaan eten aan het strand in de omgeving van ons nieuwe guesthouse en daarna naar het huis waar we een week verblijven. Sydney is groot…...
Groetjes J

• 29 November 2014 - 10:00

Riek Berghuis:

Lieve Greetje en Jan,
    Jullie zien wel enorm veel van de wereld he? Ik hoop dat jij weer helemaal van het hoesten afbent, en dat ook met jan zijn voet alles mee valt.
    Geniet lekker van de komende week, ook op 1 plek zal wel veel te zien zijn,
    Veel liefs en genieten maar !!!
    Liefs mamma X X X

• 29 November 2014 - 12:13

Marianne:

:-D Wij ook op deze manier. en een ietsje pietsje goedkoper haha ! Vind het wel een beetje griezelig, iedere keer als ik spring ben ik bang, dat jullie van de aardbol afvallen.

Veel plezier nog,

Grtz
    Marianne

• 29 November 2014 - 14:17

GeJa:

Wel fijn om een weekje te relaxen en Sydney te verkennen (eindelijk weer winkels) en dit des te meer nu jullie al een uitgebreide verkenning van de mooie natuur hebben gedaan.
    Ook heerlijk eten met een giga-entrecote en een speciaal door Jan besteld gebakken ei er bij!
    Leuke foto's en mijn favoriet is die van Margreet in een rood truitje naast die rode brievenbus.....
    Heel veel plezier bij de verdere verkenningen,
    Lfs xxx

• 29 November 2014 - 18:52

Meta:

zo'n brievenbus is erg origineel. Iets om mee te nemen naar huis ???
    Mooie foto's en een leuk stukje geschiedenis les.
    liefs meta

• 30 November 2014 - 15:00

Marga Wagenaar:

Geweldige ervaring volgens mij, deze vakantie! Prachtige foto's! Echt schitterend!
    En nu alle indrukken maar even verwerken tijdens jullie weekje in Sydney!
    Mijn zus en zwager zijn net terug van 5 weken Australië en ze hebben 1700 foto's gemaakt. Gaan we die eerst bekijken en als jullie terug zijn, zijn we er klaar voor om jullie foto' s te bekijken!! Haha!!!!
    Geniet van deze prachtige vakantie verder!
    Liefs van Jan en Marga.