Phillip Island e.o. - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Margreet & Jan Roggen - WaarBenJij.nu Phillip Island e.o. - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Margreet & Jan Roggen - WaarBenJij.nu

Phillip Island e.o.

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Margreet & Jan

11 December 2014 | Australië, Phillip Island

5 december: op weg naar Lakes Entrances. Een hele lange rit door eindeloze natuurparken. We hebben het idee dat zodra er bomen in zicht zijn, er een bordje “natuurpark” wordt neergezet. Omdat het een saaie rit is, hebben ze om de kilometer een bord met waarschuwingen neergezet voor de automobilisten. Hier komt een opsomming van deze goedbedoelde, maar toch wel erg betuttelend kreten:
- Moeite met concentreren? Doe een dutje !
- Tranende ogen? Doe een dutje !
- Zere ogen? Tijd voor een dutje ?
- Last van je lenzen? Tijd voor een dutje !
- Moe? Doe NU een dutje !
- Gapen? Doe NU een dutje !
- Doe je ogen open ! vermoeidheid doodt ! (als je dit leest, ben je volgens mij al te laat !)
- Nu rusten ! Blijf in leven !
- Een mini-slaapje kan dodelijk zijn !
- Gordels om of lijd pijn !
- Alleen slaap geneest vermoeidheid !
- Je bent heel lang dood, dus waarom zou je je haasten ?
Dit moois afgewisseld met bordjes : powernap-area (dutjes-gebied), en “houd links tenzij je inhaalt…..”
Toen we in Lakes Entrances aankwamen was het kil en winderig. We hebben het havengebied nog even bekeken; 400 m2 meter aan meren, rivieren, baaien en kreken komen daar samen, een paradijs voor watersporters en hengelaars. Omdat het weer niet meezat, maar zeer uitgebreid uit eten gegaan. De mensen gaan hier al heel vroeg uit eten, waarschijnlijk omdat de winkels hier al tegen 17.00 uur dicht zijn. Als je om 20.00 uur een restaurant binnenkomt, dan stappen de meeste gasten al weer naar buiten. Niet zo gezellig. Geef ons Italië maar, daar is het net andersom...
De volgende dag vertrokken naar Leongata. Onderweg even gestopt in Bairnsdale, waar een werkloze Italiaanse kunstenaar, Frank Floriani, in de jaren 30 in 5 jaar tijd de St. Mary’s Church voorzien heeft van indrukwekkende religieuze schilderwerken.
Koffer in het hotel gezet en op naar Phillip Island. Bij zonsondergang komen hier honderden 33 cm grote dwergpinguïns uit zee over het strand aangewaggeld op weg naar hun nesten achterop het strand. Ze trekken zich helemaal niets aan van de honderden mensen die in een soort theater-opstelling op het strand zitten te kijken. Het is net of ze een modeshow lopen.. er is dus een toeristenspektakel van gemaakt, compleet met een enorm bezoekerscentrum waar je uiteraard alle kitsch op het gebied van pinguïns kunt kopen.
Op 7 december in de stromende regen naar Mornington. Even door het stadje gelopen en toen maar gaan lezen in het hotel. Naast het hotel gelukkig een geweldig Italiaans restaurant, waar we verrukkelijk hebben gegeten. Dat maakte de regenachtige dag meer dan goed.
Morgen gaan we naar Melbourne waar we meer dan een week bij Ken en Faye in huis gaan wonen. Ben benieuwd….

• 11 December 2014 - 09:21

Riek Berghus Venema:

Dat was wel weer genieten he?
    Mooie foto,s !
    Liefs mamma X X X X

• 11 December 2014 - 11:02

Carla:

Hoi Jan en Margreet,
    De ontvangst is weer prima. Dank voor de leuke berichtjes!
    Groetjes,
    Dick en Carla

• 11 December 2014 - 12:41

Afke:

Ik had van Stephen ook al eens foto's en een filmpje van de pinquins gezien, maar daar zag je, doordat het zo donker was, niet veel van. Hij was er vorig jaar met de kinderen geweest.
    Stephen is trouwens op zoek naar een baan in Melbourne, zodat hij dichter bij zijn kids zit. Dus als jullie per ongeluk iets tegenkomen, horen we het graag. Desiree woont op 65 Summit Road, Lilydale, een buitenwijk van Melbourne.
    Hier beginnen nu overal de kerstbomen te verschijnen en her en der de kertmarktjes. Vandaag is het een puinhoopdag met veel wind, hagel en regen. De temperatuur schommelt zo rond de 6 graden. Jullie vinden het vast niet erg om dat te missen denk ik.
    Geniet er daar nog maar even van!

• 11 December 2014 - 18:24

Peter De Lange:

Maar toch helpen die bordjes, dit is voor het eerst in 13 jaar, dat ik iets over jou hoor Margreet, van het wakker in de auto naast Jan zitten, tijdens een reis van langer dan een uur. Nou volgend jaar ook tijdens de rit naar Italië en Jan weet niet meer wat hij beleeft.
    Nog veel plezier, Peter.

• 12 December 2014 - 11:37

Alie:

Ik geniet iedere keer weer van je reisverslagen en niet te vergeten de mooie foto's !!!!!!!

Nog heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel plezier daar in Australië !!!!!!!

XXXXXXX Alie